ASHTANGA VINYASA YOGA

Ashtanga Yoga to tradycyjna ścieżka jogi. Charakteryzuje się dynamicznym praktykowaniem asan w ustalonej kolejności. Dzięki temu stopniowo, na nowo odkrywamy swój pełen potencjał fizyczny, psychiczny oraz duchowy. Na zajęciach krok po kroku opanowujemy pozycje, uczymy się kontroli oddechu i punktów koncentracji wzroku. Dzięki tym trzem elementom osiągamy efekt medytacji w ruchu. Ashtanga to bardzo wszechstronna metoda, charakteryzjująca się indywidualnym podejściem do każdego ucznia.  Regularna praktyka wzmacnia i wysmukla ciało, a także zwiększa wydolność organizmu oraz  oczyszcza ciało z toksyn. Jeżeli zawsze myślałeś, że joga jest nudna, przyjdź na Ashtange i przekonaj się, że jest zupełnie inaczej! Niezależnie od tego czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z jogą, czy praktykujesz dłuższy czas, w tej metodzie każdy znajdzie coś dla siebie.

DLA KOGO: Dla osób, które mają decyzję, żeby regularnie praktykować jogę przynajmniej 2- 3 razy w tygodniu. Dla każdego, kto lubi wyzwania i bardziej dynamiczne ćwiczenia.  Zarówno osoby początkujące jak i dłużej praktykujące znajdą w tym podejściu coś dla siebie.

YIN YOGA

Yin joga to nowoczesna forma jogi, która narodziła się w latach 70-tych XX wieku.  Jest bardzo powolną i łagodną formą pracy z ciałem. Nie oznacza to jednak, że łatwą. Trudność polega na utrzymaniu pozornie prostej pozycji przez długi czas (3- 20 min.), a także na doświadczaniu emocji, które mają przestrzeń i czas, aby się pojawić. Wedle yin yogi istotą naszej praktyki powinno być równoważenie skrajności. Ważne jest balansowanie pomiędzy yin – oznaczającym to, co ciche, spokojne, zimne, ciemne, a yang: aktywne, gorące, słoneczne. W naszej zabieganej rzeczywistości gubimy aspekty yin. Na zajęciach staramy się minimalizować pracę mięśni, docierając do powięzi, stawów i kości. Istotą nie jest ich rozciągnięcie, lecz odżywienie (poprzez lepsze ukrwienie np. stawów) i uelastycznienie. Dlatego też asany w yin jodze są statyczne, komfortowe i podparte, aby nie dopuścić do niekontrolowanego ruchu, gdy mięśnie nie stabilizują innych struktur. Poprawa ruchomości i mobilności jest efektem pracy na tkance łącznej.

DLA KOGO: Dla osób, które mają dużo napięć w ciele, dla uprawiających inne aktywności oraz prakytykujących bardziej dynamiczne podejścia do jogi , ale chcących uzupełnić swoją aktywność o łagodniejszą, intansywnie i głęboko rozciągającą praktykę.

KUNDALINI YOGA

Joga kundalini jest stworzona dla współczesnego człowieka – zabieganego i zestresowanego, który codziennie musi godzić wiele obowiązków, ale nie chce przy tym stracić łączności z samym sobą. Wywodzi się z  tradycji starożytnych Indii, będąc jedną z najbardziej tajemniczych i najdłużej skrywanych form jogi. Jest ona fizyczną, mentalną i duchową praktyką rozwijającą wewnętrzną siłę, świadomość i charakter. W tym celu wykorzystywane są takie narzędzia jak: asany (pozycje jogi), medytacje, aktywne i pasywne krije (zestawy ćwiczeń), pranajamy (techniki pracy z oddechem), mantry (dźwięki i śpiew), mudry (gesty rąk) oraz długa relaksacja by doskonalić naszą istotę, poprawić zdrowie fizyczne i mentalne, i dać nam energię potrzebną do twórczego, dającego spełnienie życia. Jest także kluczem do poznania i uzdrowienia siebie. Jej regularna praktyka umożliwia nam wyciszenie nadmiaru myśli, zapanowanie nad umysłem i emocjami, zredukowanie napięć. Poprzez zwiększenie świadomości i siły koncentracji, pomaga także w uwalnianiu się od szkodliwych, nawykowych wzorców zachowań, blokujących nas przed doświadczeniem w pełni „tutaj i teraz”.

DLA KOGO: zarówno początkujących jak i bardziej zawansowanych praktykujących jogę, lubiących różnorodne zajęcia.

VINYASA YOGA

Słowo vinyasa oznacza ruch i połączenie go z oddechem, dlatego na tych zajęciach nacisk kładziemy na płynne przejścia między pozycjami. Dzięki temu łatwiej pozostać tu i teraz, w skupieniu na sobie i kontrolując oddech. Sekwencje asan Vinyasy są przygotowywane przez nauczyciela z uwzględnieniem stopni trudności w ramach poszczególnych pozycji. Podczas zajęć intensywnie się pocimy i oddychamy pełną piersią, a dzięki temu oczyszczamy nasze ciała. Zajęcia są różnorodne, o różnym stopniu intensywności. Czasem sekwencje są bardziej ogólne, angażujące całe ciało, sa innym razem skupione na wmacnianiu lub rozciąganiu konkretnych grup mięśni.  Dlatego oprócz uwolnienia od napięć i rozciągania, pracujemy nad sylwetką, redukując dolegliwości bólowe i przywracając ciału mobilność. Na koniec zawsze jest głęboki relaks i ćwiczenia oddechowe (pranajama) lub medytacja. Zajęcia odbywają się przy łagodnej muzyce, która potęguje stan odprężenia.

DLA KOGO: zarówno początkujących jak i bardziej zawansowanych praktykujących jogę, lubiących różnorodne zajęcia.

SLOW FLOW

Nauka jogi od podstaw w trybie slow. Praca z ciałem, oddechem i umysłem poprzez łagodną praktykę asan z wykorzystaniem różnych narzędzi jogi . Na tych zajęciach dążymy do przywrócenia mobilności ciału, lekkości umysłowi i spokoju duchowi. To łagodna, regeneracyjna praktyka jogi, uwzględniająca różne warianty pozycji z wykorzystaniem pomocy,  dostosowane do indywidualnych możliwości uczestników zajęć.  Jednak nie będziemy się skupiać tylko na asanach, a na całości używając szerokie  spektrum technik jogowych przywracających dobrostan. Flow to przepływ, więc możesz spodziewać się na zajęciach różnorodności. Czasem będzie bardziej dynamicznie, czasem spokojniej, czasem więcej komentarza do pozycji, a czasem więcej ciszy i medytacji. Jednak zawsze w kontakcie z własnym ciałem, oddechem i umysłem. Te zajęcia stanowią połączenie różnych podejść do jogi m.in. jogi wg. Iyengara, Yin Yogi, Vinyasa, Hatha Yogi i innych technik uwalniania napięć w ciele.

DLA KOGO: zarówno początkujących jak i bardziej zawansowanych praktykujących jogę, lubiących różnorodne, łagodne zajęcia.

JOGA HORMONALNA

Joga hormonalna (HYT) to praktyka asan, oddechu i kontroli energii, stworzona tak, aby każda kobieta, nawet taka, która nie miała nigdy kontaktu z jogą, mogła czerpać z niej korzyści.  Jest naturalna terapią, która pomaga  zahamować proces spadku poziomu żeńskich hormonów oraz wznowić ich wytwarzanie. Przeciętnie poziom hormonów produkowanych przez zregenerowane gruczoły podnosi się w cztery miesiące o 250% (potwierdzone badaniami). Ćwiczenia jogi hormonalnej oddziałują na całe ciało, ale w szczególności na: jajniki, przysadkę, tarczycę, nadnercza. Dodatkowo na tych zajęciach będziemy ćwiczyć mięśnie dna miednicy oraz zwiększać zakres i ruchomość w stawach biodrowych, miednicy, odcinku lędźwiowym i krzyżowym kręgosłupa.

Joga hormonalna przeznaczona jest dla kobiet:

  • w okresie klimakterium i menopauzy
  •  leczących się z powodu niepłodności
  • z zaburzeniami hormonalnymi np. PCOS (zespół jajnika policystycznego), zaburzenia cyklu menstruacyjnego, zanik miesiączki, PMS , przedwczesna menopauza
  • skarżących się na spadek libido, obniżenie energii życiowej
  • z niedoczynnością tarczycy, chorobą Hashimoto
  • z uporczywym trądzikiem o podłożu hormonalnym
  • w trakcie HTZ, pragnących zrezygnować z tej terapii i zastąpić ją jogą hormonalną
  • po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych, aby skrócić czas powrotu organizmu do naturalnego stanu
  • wszystkich kobiet od 35 roku życia( o ile nie ma przeciwwskazań) , które chcą zachować odpowiedni poziom żeńskich hormonów

Joga hormonalna działa profilaktycznie i terapeutycznie, odmładza, uwalnia od przykrych objawów, podnosi poziom żeńskich hormonów, daje energię i witalność, lepszą sprawność fizyczną, spokój wewnętrzny i równowagę emocjonalną!

PRZECIWWSKAZANIA: rak piersi (estrogenopochodne i inne hormonozależne), ciąża, duże mięśniaki, zaawansowana endometrioza przy lekkiej można ćwiczyć, operacje i ciężkie choroby serca, stan zapalny wyrostka robaczkowego, zaawansowana postać osteoporozy

HATHA YOGA

To raczej delikatna praktyka, która koncentruje się głównie na statycznych pozach. Tempo praktyki jest spokojne, przejścia z pozycji do pozycji nie są tak dynamiczne jak w przypadku Ashtanga Vinyasy Yogi.
Hatha joga to praktyka równoważąca ciało i umysł. Składa się z dwóch członów: „Ha”, które reprezentuje aspekt słońca i symbolizuje naszą energię życiową tzw. energię praniczną. „Tha” reprezentuje aspekt księżycowy i symbolizuje powrót do naszego wnętrza, wycofanie zmysłów i uważność na to, co w środku.
To jeden ze stylów jogi, który obejmuje praktykę asan i technik oddechowych. Zajęcia rozpoczynają się od krótkiej medytacji i koncentracji do wewnątrz, aby wyciszyć umysł i przygotować się do praktyki asan. Praktyka kończy się kilkunastominutową relaksacją.
Poprawność wykonywania asan i oddech to kluczowe aspekty tego stylu. Mimo, że praktyka jest dość delikatna, nadal może stanowić psychiczne i fizyczne wyzwanie dla wszystkich.  Wolne tempo pozwala na poprawne ułożenie się w pozycji oraz dostrzeżenie jak niewielkie zmiany pozycji czy modyfikacje mogą wpłynąć zarówno na ciało, jak i umysł. Osoby bardziej zaawansowane odnajdą tu również coś dla siebie, wykonując bardziej zaawansowane warianty pozycji, które również są pokazywane i wyjaśniane podczas zajęć.

DLA KOGO: Z pewnością będzie to dobra praktyką dla osób szukających wyciszenia i relaksu. Z uwagi na wolne tempo i nacisk na technikę wykonywania asan świetnie nadaje się dla osób początkujących, a także osób starszych lub z dolegliwościami układu kostno-mięśniowego.

YOGA NIDRA

Joga nidra czyli joga snu, to głęboka forma relaksacji. Rozluźniamy ciało, uwalniamy umysł od stresu i udajemy się w podróż do samego siebie…
W codziennym zabieganiu choć coraz częściej zwracamy uwagę na naszą kondycję fizyczną, na to co jemy i czy się ruszamy, nadal zapominamy o kondycji naszej psychiki i naszego ducha.I tu doskonałym narzędziem jest stara jogiczna technika – joga nidra.
Joga snu pozwala nasz rozbiegany umysł wyciszyć, zrelaksować ciało, umysł i wrócić do samego siebie, skontaktować się ze swą podświadomością, uwolnić napięcia, otworzyć się na marzenia.
Joga nidra składa się z dwóch głównych części.
Podczas wprowadzenia świadomie rozluźniamy nasze ciało podążając za wskazówkami prowadzącego (skanowanie ciała) i tym samym zaczynamy skupiać się na swych odczuciach
Druga część to prowadzona medytacja z wizualizacją. Przeważnie jest to podróż w spokojne, kojące miejsce, przypomnienie swych marzeń, uwolnienie od traum i przeżyć z przeszłości.

DLA KOGO: Dla osób potrzebujących relaksu i wyciszenia.

NATURE YOGA – ZAJĘCIA PSYCHORUCHOWE DLA DZIECI

Zajęcia nature yoga to godzinna sesja zajęć dedykowanych dzieciom, która łączy praktykę pozycji jogi i techniki relaksacji z szeroko pojętą edukacją ruchowo-emocjonalną. Podczas zajęć uczymy prawidłowej postawy ciała, usprawniamy zdolności uważności i wyobraźni oraz rozwijamy stabilność emocjonalną. inspirowane naturą, zajęcia nature yoga to idealna kombinacja wykorzystująca techniki oddechowe rozwijające koncentrację i kreatywny ruch z grą i zabawą, opowieściami i bajkami, które w odpowiednim kontekście są bardzo pozytywnie stymulujące i motywujące dla dzieci. wykonując rozmaite ćwiczenia i przechodząc przez koleje etapy zajęć budzimy w dzieciach potrzebę różnorakich form ekspresji i ruchu, co skutkuje rozkwitem wszechstronnych aspektów rozwoju istnienia dzieci: fizycznego, emocjonalno-mentalnego i energetycznego.
Ważnym elementem każdych zajęć Nature Yoga jest czas relaksacji kiedy to dzieci udają się w daleką podróż do własnego wnętrza gdzie w zakamarkach własnej wyobraźni odnajdują miejsca, w których czują się dobrze i bezpiecznie przenosząc te uczucia na plan fizyczny. choć praktyka asan wymagają zazwyczaj entuzjazmu i determinacji, ich efektem jest długotrwały spokój i wewnętrzne wyciszenie.

DLA KOGO: dla dzieci od 4 roku życia
.

KRĄG KOBIET

„Kręgi Kobiet są po to, żeby stworzyć kobietom bezpieczną przestrzeń, w której mogą wyrażać wszystko, co im leży na sercu. Otrzymać uwagę, empatię, współczucie, zrozumienie, odzwierciedlenie, uzdrowienie, wzmocnienie, wsparcie i inspirację do działania. Naczelną zasadą kręgu jest prawda. Ego zostaje wyautowane, bo tu celem nie jest, żeby komuś zaimponować czy wywrzeć wrażenie. W kręgu chodzi o to, żeby naprawdę dzielić się sobą.”

Tanna Jakubowicz Mount

Spotykamy się raz w miesiącu w Kręgu Świadomych Kobiet, aby pobyć razem w energiach równości i harmonii. Stałym punktem naszych spotkań jest medytacja, często też praca z ciałem przez obudzenie energii i uwolnienie emocji w tańcu. Po za tym można powiedzieć, z czym się przychodzi. Często też pracujemy z przewodnictwem kart mi. Wyrocznia Twoje Światło, kart anielskich, emocji i innych.

DLA KOGO: Dla kobiet. Grupa nie jest zamknięta, zawsze można dołączyć.