ASHTANGA YOGA

Ashtanga Yoga to tradycyjna ścieżka jogi. Charakteryzuje się dynamicznym praktykowaniem asan w ustalonej kolejności. Dzięki temu stopniowo, na nowo odkrywamy swój pełen potencjał fizyczny, psychiczny oraz duchowy. Na zajęciach krok po kroku opanowujemy pozycje, uczymy się kontroli oddechu i punktów koncentracji wzroku. Dzięki tym trzem elementom osiągamy efekt medytacji w ruchu. Ashtanga to bardzo wszechstronna metoda, charakteryzjująca się indywidualnym podejściem do każdego ucznia.  Regularna praktyka wzmacnia i wysmukla ciało, a także zwiększa wydolność organizmu oraz  oczyszcza ciało z toksyn. Jeżeli zawsze myślałeś, że joga jest nudna, przyjdź na Ashtange i przekonaj się, że jest zupełnie inaczej! Niezależnie od tego czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z jogą, czy praktykujesz dłuższy czas, w tej metodzie każdy znajdzie coś dla siebie.

YIN YOGA

Yin joga to nowoczesna forma jogi, która narodziła się w latach 70-tych XX wieku.  Jest bardzo powolną i łagodną formą pracy z ciałem. Nie oznacza to jednak, że łatwą. Trudność polega na utrzymaniu pozornie prostej pozycji przez długi czas (3- 20 min.), a także na doświadczaniu emocji, które mają przestrzeń i czas, aby się pojawić. Wedle yin yogi istotą naszej praktyki powinno być równoważenie skrajności. Ważne jest balansowanie pomiędzy yin – oznaczającym to, co ciche, spokojne, zimne, ciemne, a yang: aktywne, gorące, słoneczne. W naszej zabieganej rzeczywistości gubimy aspekty yin. Na zajęciach staramy się minimalizować pracę mięśni, docierając do powięzi, stawów i kości. Istotą nie jest ich rozciągnięcie, lecz odżywienie (poprzez lepsze ukrwienie np. stawów) i uelastycznienie. Dlatego też asany w yin jodze są statyczne, komfortowe i podparte, aby nie dopuścić do niekontrolowanego ruchu, gdy mięśnie nie stabilizują innych struktur. Poprawa ruchomości i mobilności jest efektem pracy na tkance łącznej.

KUNDALINI YOGA

Joga kundalini jest stworzona dla współczesnego człowieka – zabieganego i zestresowanego, który codziennie musi godzić wiele obowiązków, ale nie chce przy tym stracić łączności z samym sobą. Wywodzi się z  tradycji starożytnych Indii, będąc jedną z najbardziej tajemniczych i najdłużej skrywanych form jogi. Jest ona fizyczną, mentalną i duchową praktyką rozwijającą wewnętrzną siłę, świadomość i charakter. W tym celu wykorzystywane są takie narzędzia jak: asany (pozycje jogi), medytacje, aktywne i pasywne krije (zestawy ćwiczeń), pranajamy (techniki pracy z oddechem), mantry (dźwięki i śpiew), mudry (gesty rąk) oraz długa relaksacja by doskonalić naszą istotę, poprawić zdrowie fizyczne i mentalne, i dać nam energię potrzebną do twórczego, dającego spełnienie życia. Jest także kluczem do poznania i uzdrowienia siebie. Jej regularna praktyka umożliwia nam wyciszenie nadmiaru myśli, zapanowanie nad umysłem i emocjami, zredukowanie napięć. Poprzez zwiększenie świadomości i siły koncentracji, pomaga także w uwalnianiu się od szkodliwych, nawykowych wzorców zachowań, blokujących nas przed doświadczeniem w pełni „tutaj i teraz”.

VINYASA YOGA

Słowo vinyasa oznacza ruch i połączenie go z oddechem, dlatego na tych zajęciach nacisk kładziemy na płynne przejścia między pozycjami. Dzięki temu łatwiej pozostać tu i teraz, w skupieniu na sobie i kontrolując oddech. Sekwencje asan Vinyasy są przygotowywane przez nauczyciela z uwzględnieniem stopni trudności w ramach poszczególnych pozycji. Podczas zajęć intensywnie się pocimy i oddychamy pełną piersią, a dzięki temu oczyszczamy nasze ciała. Dlatego oprócz uwolnienia od napięć i rozciągania, wysmuklamy sylwetkę oraz wzmacniamy ciało. Na koniec zawsze jest głęboki relaks i ćwiczenia oddechowe (pranajama). Zajęcia odbywają się przy łagodnej muzyce, która potęguje stan odprężenia. Skierowane do wszystkich bez względu na poziom zaawansowania w praktyce jogi.

JOGA KLASYCZNA NA DZIEŃ DOBRY, JOGA NA DOBRY WIECZÓR

Na tych zajęciach praktykujemy jogę klasyczną, której zasady opisał już ponad dwa tysięce lat temu w „Jogasutrach“ indyjski filozof Patandźali, tzw. ośmiostopniową ścieżkę jogi. Ten tradycyjny system oparty na ćwiczeniach fizycznych (asanach), relaksacji (savasana), ćwiczeniach oddechowych (pranajamach) oraz medytacji (dhyana) pozwala na utrzymanie ciała w zdrowiu fizycznym, umysłu w równowadze, a ducha w spokoju.  Ćwiczy się stopniowo, żeby wzmocnić ciało, poznać jego możliwości i granice oraz aby usunąć blokady powstałe przez stres skumulowany w organizmie. Do praktyki potrzebne są tylko chęci i trochę miejsca. Spokojne tempo, połączenie ruchu i bezruchu z
oddechem, uważność, koncentracja oraz skupienie uwagi na własnym wnętrzu – czyli esencja jogi. Dlaczego Joga na Dzień Dobry i Joga na Dobry Wieczór? Najlepiej jest praktykować jogę rano lub wieczorem, albo i rano i wieczorem. Rano, aby naładować się pozytywnie na cały dzień, a wieczorem, aby spokojnie
spać i wstać wypoczętym.

JOGA HORMONALNA

Joga hormonalna (HYT) to praktyka asan, oddechu i kontroli energii, stworzona tak, aby każda kobieta, nawet taka, która nie miała nigdy kontaktu z jogą, mogła czerpać z niej korzyści.  Jest naturalna terapią, która pomaga  zahamować proces spadku poziomu żeńskich hormonów oraz wznowić ich wytwarzanie. Przeciętnie poziom hormonów produkowanych przez zregenerowane gruczoły podnosi się w cztery miesiące o 250% (potwierdzone badaniami). Ćwiczenia jogi hormonalnej oddziałują na całe ciało, ale w szczególności na: jajniki, przysadkę, tarczycę, nadnercza. Dodatkowo na tych zajęciach będziemy ćwiczyć mięśnie dna miednicy oraz zwiększać zakres i ruchomość w stawach biodrowych, miednicy, odcinku lędźwiowym i krzyżowym kręgosłupa.

Joga hormonalna przeznaczona jest dla kobiet:

  • w okresie klimakterium i menopauzy
  •  leczących się z powodu niepłodności
  • z zaburzeniami hormonalnymi np. PCOS (zespół jajnika policystycznego), zaburzenia cyklu menstruacyjnego, zanik miesiączki, PMS , przedwczesna menopauza
  • skarżących się na spadek libido, obniżenie energii życiowej
  • z niedoczynnością tarczycy, chorobą Hashimoto
  • z uporczywym trądzikiem o podłożu hormonalnym
  • w trakcie HTZ, pragnących zrezygnować z tej terapii i zastąpić ją jogą hormonalną
  • po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych, aby skrócić czas powrotu organizmu do naturalnego stanu
  • wszystkich kobiet od 35 roku życia( o ile nie ma przeciwwskazań) , które chcą zachować odpowiedni poziom żeńskich hormonów

Joga hormonalna działa profilaktycznie i terapeutycznie, odmładza, uwalnia od przykrych objawów, podnosi poziom żeńskich hormonów, daje energię i witalność, lepszą sprawność fizyczną, spokój wewnętrzny i równowagę emocjonalną!

PRZECIWWSKAZANIA: rak piersi (estrogenopochodne i inne hormonozależne), ciąża, duże mięśniaki, zaawansowana endometrioza przy lekkiej można ćwiczyć, operacje i ciężkie choroby serca, stan zapalny wyrostka robaczkowego, zaawansowana postać osteoporozy

YOGA NIDRA

Joga nidra czyli joga snu, to głęboka forma relaksacji. Rozluźniamy ciało, uwalniamy umysł od stresu i udajemy się w podróż do samego siebie…
W codziennym zabieganiu choć coraz częściej zwracamy uwagę na naszą kondycję fizyczną, na to co jemy i czy się ruszamy, nadal zapominamy o kondycji naszej psychiki i naszego ducha.I tu doskonałym narzędziem jest stara jogiczna technika – joga nidra.
Joga snu pozwala nasz rozbiegany umysł wyciszyć, zrelaksować ciało, umysł i wrócić do samego siebie, skontaktować się ze swą podświadomością, uwolnić napięcia, otworzyć się na marzenia.
Joga nidra składa się z dwóch głównych części.
Podczas wprowadzenia świadomie rozluźniamy nasze ciało podążając za wskazówkami prowadzącego (skanowanie ciała) i tym samym zaczynamy skupiać się na swych odczuciach
Druga część to prowadzona medytacja z wizualizacją. Przeważnie jest to podróż w spokojne, kojące miejsce, przypomnienie swych marzeń, uwolnienie od traum i przeżyć z przeszłości.

HATHA YOGA NA DZIEŃ DOBRY

Praca z ciałem, oddechem, umysłem poprzez jogę i relaks. Na tych zajęciach dążymy do stworzenia przestrzeni w ciele, mobilności, po to, aby poczuć więcej wolności i elastyczności w życiu. To łagodna, regeneracyjna praktyka jogi z poszanowaniem ciała i jego ograniczeń, nie skupiająca się tylko na asanach, a na całości. W trakcie zajęć wykorzystywane są pomoce, po to aby zapewnić każdemu maksymalne wsparcie i komfort, niezależnie od tego jakie są jego możliwości w danym dniu. Prowadząca podąża za grupą dlatego zajęcia są różnorodne. Czasem jest dynamiczniej, czasem spokojniej, czasem więcej komentarza do pozycji, a czasem więcej ciszy i medytacji. Jednak zawsze w kontakcie z własnym ciałem, oddechem i umysłem. Te zajęcia stanowią połączenie różnych podejść do jogi m.in. jogi wg. Iyengara, Yin Yogi i innych technik uwalniania napięć w ciele.